Óravázlat – Kirekesztés−befogadás

Kirekesztés-befogadás – Than Károly Ökoiskolában elkészített TÁMOP-3.4.1.B-11/1-2012-0003

Otthon Magyarországon, otthon a Thanban című programból

TÁMOP-3.4.1.B-11/1-2012-0003

Korosztály: 14-18 évesek számára ajánlott

A feladat időtartama 45 perc

Eszközök: kártyák, sapka, kivetítő, laptop, kérdőívek

A terem berendezése székek félkörben, asztalok nélkül

Tevékenység:

  1. Minden diák egy üres kártya egyik oldalára felírja 3 pozitívnak, illetve 3 negatívnak gondolt tulajdonságát. A kártyákat egy sapkába tesszük, majd mindenki kihúz egyet és megpróbálja kitalálni, ki rejtőzik a tulajdonságok mögött.
  2. a kivetítőn 1-1 embert ábrázoló fotók jelennek meg, az emberek különböző országok, különböző népcsoportok tagjai, ld. mellékelt képek
  3. a tanulók kapnak egy kérdőívet, amelyen a fotók sorszáma mellett az alábbi megjegyzések szerepelnek
  • családba fogadná
  • párkapcsolata lenne vele
  • barátja lenne
  • munkatársa lenne
  • egy településen élne vele
  • egy országban sem élne vele

vagy az ún. Bogardus-skála alapján:

  • közeli rokonságba keverednék vele (szoros interakció)
  • jó barátom lehetne (szoros interakció)
  • szomszédom lehetne (laza interakció)
  • munkatársam lehetne (laza interakció)
  • állampolgára lehetne az országnak, ahol élek (elhatárolódó)
  • csak turistaként látogathatna hazám földjére (elutasító)
  • nem engedném be az országba (elutasító)

4. a kitöltött kérdőívek közös megbeszélése, érvek és ellenérvek