Készítette: Kirekesztés-befogadás – Than Károly Ökoiskolában elkészített TÁMOP-3.4.1.B-11/1-2012-0003
Korosztály: 14-18 évesek számára ajánlott

A feladat időtartama 45 perc.

A terem berendezése székek félkörben, asztalok nélkül.

Tevékenység:

1.) Minden diák egy üres kártya egyik oldalára felírja 3 pozitívnak, illetve 3 negatívnak gondolt tulajdonságát. A kártyákat egy sapkába tesszük, majd mindenki kihúz egyet és megpróbálja kitalálni, ki rejtőzik a tulajdonságok mögött.

2.) A kivetítőn 1-1 embert ábrázoló fotók jelennek meg, az emberek különböző országok, különböző népcsoportok tagjai, ld. mellékelt képek.

3.) A tanulók kapnak egy kérdőívet, amelyen a fotók sorszáma mellett az alábbi megjegyzések szerepelnek:
családba fogadná
párkapcsolata lenne vele
barátja lenne
munkatársa lenne
egy településen élne vele
egy országban sem élne vele

vagy az ún. Bogardus-skála alapján:

közeli rokonságba keverednék vele (szoros interakció)
jó barátom lehetne (szoros interakció)
szomszédom lehetne (laza interakció)
munkatársam lehetne (laza interakció)
állampolgára lehetne az országnak, ahol élek (elhatárolódó)
csak turistaként látogathatna hazám földjére (elutasító)
nem engedném be az országba (elutasító)

4.) A kitöltött kérdőívek közös megbeszélése, érvek és ellenérvek.

Képek elérhetősége:
https://www.dropbox.com/sh/u8lnms7pwu986xl/AACe4aG1ntcFERwuxEUB7sdNa?dl=0

Kellékek

  • Kártyák
  • Sapka
  • Kivetítő
  • Laptop
  • Kérdőívek